ביטוח מבנה משותף

אולי אתם לא עוצרים לחשוב על כך בחיי היומיום, אך ברגע שבו המנקה מחליק בחדר המדרגות בגלל בלטה שבורה ומגיעה אליכם תביעה, אתם מבינים שצריך לעשות משהו בנידון. חשוב שתבינו: בתי המשפט פוסקים לאורך השנים באינספור מקרים שמי שצריך לשלם פיצויים לנפגעים הם בעלי הדירות בבניין. אם הוכח שתאונה שהתרחשה לאדם כלשהו בשטח הבניין נגרמה בגלל רשלנות בתחזוקת הבניין, האחראים הם הדיירים ובעלי הדירות במבנה. מצד שני, איך אפשר לצפות מכל הדיירים לשלוף בבת אחת אלפי שקלים מחשבונות הבנק שלהם כדי לממן פיצויים לאותו מנקה, שליח או גנן? לכן, אם אתם לא רוצים להגיע למצב שבו גם אתם צריכים לשבור את כל החסכונות שלכם כדי לשלם פיצויים כאלה, כדאי שתעשו ממש עכשיו ביטוח מבנה משותף.

ביטוח שמתייחס לא רק למבנה עצמו

חשוב לדעת שכאשר מדברים על ביטוח מבנה משותף מדברים על לא מעט סעיפים שניתן יהיה להכניס לפוליסה שעליה אתם חותמים. ראשית, כמובן שעם השנים, וכתוצאה מהעובדה שיש הרבה אנשים שעוברים בבניין ועושים בשטחים המשותפים שלו שימוש, עלול להיווצר בלאי. לא כולם שומרים על הרכוש המשותף באותה הקפדה ולכן נזקים עלולים להתרחש, מה שמעורר את השאלה מי יממן את התיקון. אם יהיה לכם ביטוח מבנה משותף תוכלו לפנות אל חברת הביטוח, להימנע מגביית תשלום מהדיירים ולדעת שיש מי שיממן את תיקון הנזק. בנוסף, כמובן שפוליסות כאלה מממנות גם מקרים של רעידות אדמה, שיטפונות, נזקי אש ועוד, כך שטבעי שלא תרצו לוותר על כך. רק אם יהיה לכם ביטוח מבנה משותף תוכלו לדעת שאם, חלילה, הבניין יקרוס, יהיה לכם איך לבנות אותו מחדש. זה ברור שלכל בעל דירה יש ביטוח לדירה הפרטית שלו, אך אותם כספים שיגיעו מחברת הביטוח לא יספיקו לממן את בניית המבנה מחדש. לכן, כאשר עושים ביטוח מבנה משותף צריך לשים לב גם לסעיף הזה ולדעת שיהיה לכם מאיפה לקבל מימון לתיקונים או לבניה מחודשת.

ביטוח מבנה משותף

הביטוחים הנוספים שלא כדאי לוותר עליהם

אם אתם רוצים לעשות היום ביטוח מבנה משותף, כדאי שלא תוותרו על עוד שני דברים חשובים, והם: ביטוח צד ג' וביטוח מעבידים. במקרה של ביטוח צד ג', אם יהיה לכם ביטוח כזה תדעו שאפילו אם קורה משהו לעובר אורח שנפגע בתוך הבניין שלכם כתוצאה מהזנחה, חברת הביטוח תממן את העניין. במקרה של ביטוח מעבידים, תוכלו לדעת שאם אתם מעסיקים גנן, חשמלאי או אנשי מקצוע אחרים והם נפגעים בשטח הבניין שלכם ובגלל רשלנות בתחזוקתו, לא אתם אשמים. כלומר, אתם כן אשמים כי לא טיפלתם בדברים מבעוד מועד ולא מנעתם את הנזק, אך מי שיממן בסופו של דבר את הפיצוי לאותו עובד שנפגע זו חברת הביטוח שאצלה המבנה שלכם יהיה מבוטח.

 

בוררות עסקית
טיפים על הבלוג
בוררות עסקית

בוררות היא תהליך ליישוב סכסוך בין שני צדדים. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בבורר, שהוא צד שלישי ניטרלי, המקשיב לשני הצדדים ומקבל החלטה בסכסוך. הוא

בנייה קלה
טיפים על הבלוג
בנייה קלה

בנייה קלה היא סוג של בניה שהיא פחות אינטנסיבית ופחות מפריעה מבניה כבדה. בנייה קלה יכולה להתבצע עם צוותים קטנים יותר, ציוד קטן יותר, ולעתים

למה לבחור חלון בלגי
טיפים על הבלוג
למה לבחור חלון בלגי

חלון בלגי כל מה שחשוב לדעת בית ולמשרד רבים מאיתנו בודאי שמעו את הביטוי “חלון בלגי” או “פרופיל בלגי” מחברים, משפחה או כל מכר אחר.